torsdag 17 februari 2011

Bra start

Idag var vi duktiga på att gå upp i tid och hela morgonen flöt på utan strul. Det är tidsparande när Valdemar ligger själv i vår säng och dricker sin välling, men väldigt tråkigt att missa den mysiga stunden som det är att sitta i soffan och gosa medan han dricker vällingen.
Och under tiden som jag står i badrummet och sminkar mig och allt sånt där så brukar Valdemar greja i sitt rum. Idag hann han med en fika, kolla ut genom fönstret på vad grannarna gör och packa min stora necessär. Sen hängde han den på armen och såg ut som han skulle ge sig av. Han kanske ville åka efter sin pappa som igår åkte till Umeå på jobb.





Vi var ute i så god tid så jag hann ta med vovven och sen åka hem med honom innan jag åkte till jobbet och det är perfekt för då behöver han inte vara själv lika länge idag. En och en halv timme kortare faktiskt och det gör gott för mitt samvete,för det är nog jag som mest lider. Herregud va dåligt samvete jag kan ha för den där hunden.

Valdemar är så glad att få komma till dagis nu. Och fröknarna berättar varje dag hur bra det gått med lämningen, maten, vilan och va kul han har det med kompisarna.
Idag stod några kompisar vid grinden och väntade när vi kom, iklädda halvt nerhalkat snickarbälte. Så himla gulligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar