söndag 6 februari 2011

Lördag


Vi (Anna, Valdemar och Tage. Jakob jobbade hockey några timmar) hade en ganska så slapp lördag:

Grabbarna tog en promenad så jag kunde sitta i fred och maila skolgrejer till studiegruppen. Valdemar sov middag när dom kom tillbaka så jag hann fixa ännu mer med skolan. Jag känner mig jättestressad med skolan för jag har två omtentor och en examination inom två veckors tid plus att jag ska jobba ganska mycket. Men det får gå, behöver poängen för kurserna.

Jag rensade min garderob och istället för att spara i lådor så insåg jag att jag aldrig kommer passa i det där linnet i S eller aldrig kommer använda den korta kjolen i det hopplösa materialet kombinerat med färgen som gör att det är nästan omöjligt att hitta tror att ha under utan att dom syns. Nä,lika bra att inse tänkte jag och stoppade allt i en påse och tog grabbarna på en liten promenad till Frälsningsarméns container. Sen gick vi ett extra varv runt gatan bredvid oss. Valdemar protesterade högljutt när han inte fick ta en sopborste från en gård och körde klassikern; att lägga sig raklång på backen och skrika.
En promenad som normalt sett, för vuxen och hund, tar under 10 min. Med kotte tog det 45 min.

Vi väntade ut Valdemar så att vi skulle få äta i fred och när han väl somnade så rostade vi grönsaker i ugnen och åt med entrecote, vitlöksmör och bearnaise. Det var gott, helt okey gott men inte mer. Visst är det väl så att entrecote är en chansning? Svårt att veta om det är bra kött eller inte. Vi försöker äta så lite potatis, ris och pasta som möjligt och jag tycker att vi ofta äter tex ugnsgrönsaker istället. Har lite idétorka och skulle behöva tips på vad man kan variera med.

Valdemar har sovit väldigt dåligt senaste nätterna och det är väldigt slitsamt. I går kväll, vid ungefär samma tid som senaste kvällar, så vaknade han till och va lite ledsen. Jag vet inte hur man på bästa sätt löser problemet, men körde igår någon 5-minuters liknande variant. Han lät inte riktigt vaken och fick ligga kvar i sängen och själv somna om. Och det gjorde han ganska enkelt faktiskt. Och sov hela natten och ända till 07.30. Jag har dragit mig för att prova denna metod. Så fort jag har funderat på den så kan jag inte låta bli att undra vad som skulle pågå i hans lilla huvud när han skulle ligga där och gråta och ingen hämtar honom som vanligt. Skulle han känna sig övergiven? Skulle han bli rädd? Får han men av det?

En stor sak som hänt under helgen är att lilla monstret ätit som en häst. Halleluja! Hoppas det håller i sig.

Nu ska jag fortsätta jobba.
Trevlig söndag!
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar