fredag 18 februari 2011

Fredag

En fredag som inte startade lika bra som torsdagen och som slutade med att vi blev hemma från både skola och dagis. Trist. Rutinerna blir lite uppochner när man inte är på dagis, morsan har liksom inte riktigt koll på dagis tider. Så redan strax efter 18 va plutt trött och ville sova, dvs minst 2 timmar för tidigt, och  det betyder att han kommer vakna till senare under kvällen och var superpigg.

Vi lagade stuvade makaroner och falukorv till fredagsmiddag idag. Inte värsta fancy direkt, men i affären kände jag att fredagsmys faktiskt ska vara bara för att något är riktigt gott och inte bara för att det är fancy. Och gott blev det! Dock tyckte jag lite synd om plutten som inte fick ketchup på (något som jag tycker är ett måste på stuvade och absolut på falukorven tillsammans med Västevikssenapen), men han verkade gilla det ändå. Nästa gång ska jag nog göra dom lite krämigare, kändes som det kanske blev torrt för honom.
Men Nya Valdemar äter allt som inte biter igen.
Han tycker det är väldigt kul att stå med vid köksön och greja när man lagar mat. Vispar gärna i skålar och ska dra ut allt jag har i lådorna och visa mig och sen kasta på golvet.











Jag skulle gärna vilja ha ett program på datorn där man kan redigera bilder. Det alternativ som dyker upp när man ska redigera nu i datorn är Paint och det är ju inte superbra faktiskt. Kameran i Htc Hero är inte superbra heller faktiskt. Borde bli bättre på att ta kort med digitalkameran istället. Och framför allt bli duktig på att ta bilder, alltså både ta oftare och finare. Sen tycker jag inte den här fantastiska funktionen i bloggen att man bara ska dra bilderna dit man vill ha dom fungerar. Ganska krångligt faktiskt.

Jakobs mamma var här härom dagen och då frågade jag henne om hon hade kvar klossar från när Jakob var liten, men det trodde hon tyvärr inte. Valdemar tycker det är kul att stapla saker och klossar hade varit roligt för honom att ha. Men sen när vi lagade mat så visade han att det går så bra utan klossar, man kan använda kryddburkarna.
Något vi däremot måste ha är barnlås på knivlådan under spisen och Musse Pigghänder som skyddar hörnen på köksön...eller som skyddar Valdemars huvud från köksön kanske det ska vara .



Nu blir det lite studerande. Ligger pinsamt långt efter...

2 kommentarer:

  1. Varför krångla till med klossar när de finns kryddburkar, ser ju mkr proffsigare ut;-)

    Vi åt kyckling, ris & beasås. Inte så fancy heller, men lätt & gott:-)

    SvaraRadera
  2. Fredagsmys ska ju tydligen vara att äta, fast egentligen behöver det ju inte vara det. Vi är ganska bra på att ha andra dagar som mysdagar eftersom vi oftast inte är samlade allihopa på fredagar. Kommer nog bli annorlunda när Valdemar blir äldre.

    SvaraRadera