fredag 25 februari 2011

Min prins

Valdemar har sagt pappa sen han en vecka gammal ungefär. Pappa och lampa har han rabblat som ett mantra i all evighet. Fram till kanske två veckor sedan så har han bara sagt Mamma ordentligt två-tre gånger.
Så bara helt plötsligt börjar han ropa på mig och nu säger han knappt något annat. Mamma, mamma, mamma...mamma, ma-ma, mamma, MAMMA!
Gulligt när jag ropar: -Valdemar? och undrar kanske vart han är eller vad han gör. Då svarar han: -Mamma?!
Eller som när han vaknar, numera pigg och glad i sin säng, och kvittrande ropar på mig med sin ljuva stämma.
Lyckliga jag!


4 kommentarer:

  1. Hej Anna!
    Åh, jag känner igen de där ropen efter mamma. Finns det något mer underbart?! Lillkillen ropar mamma så fort han vaknar, så fort han vill något, när han är hungrig och när han är trött - så det blir mycket "mamma" här :)
    Lillkillen är snart 16 månader. De senaste halvåret har han bara träffat sin pappa några timmar varannan helg tillsammans med kontaktperson men den här helgen (har tingsrätten beslutat att i väntan på att vårt vårdnadsmål ska gå upp i rätten) så ska Lillkillen vara ensam med sin pappa varannan helg...

    När jag kollar på bilden av din kille så ser de nästan jämngamla ut. Hur gammal är han, Valdemar?

    SvaraRadera
  2. Ibland kommer jag på mig själv med att tycka att det blir lite tjatigt. Då får man tänka om. Han menar inte att tjata, även fast det i vuxna öron låter som tjat, utan smakar ju bara på ordet och tycker säkert det är alldeles jättehäftigt att ha ett nytt ord att kunna och vilken respons han får på det nya ordet.

    Nu bor vi ju ihop och Valdemar har en väldans fin pappa, men skulle det vara så att vi bodde isär och dom träffats lika sällan som din son och hans pappa så skulle jag tycka det var jobbigt att bara lämna bort sådär en helg hur bra Jakob än är som pappa.
    Jag hoppas dom agerar fort så ni får hjälp.

    Valdemar är född 19 november 2009, så han är strax över 15 mån så dom är ju väldigt jämngamla :)

    SvaraRadera
  3. Vad fint ni verkar ha det hemma hos er. Det är jättekul med bilder.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Tack Hanna!
    Vi är superintresserade av inredning och gillar att fixa hemma. Ska bli kul att visa före och efterbilderna från renoveringen :) Vi har gjort MASSA och det går inte att känna igen sig.
    Letar ni hus på allvar eller kollar ni mest läget?

    Nu somnade Prins Korv så nu blir det plugga.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera