söndag 13 februari 2011

Svårt att bestämma sig

Håller fortfarande på att velar med det där med vårkläder till Valdemar.
Vill inte köpa en massa olika varianter, utan vill ha ett par byxor och en jacka som passar nu när overallen blir för varm, som passar innan sommaren dragit igång, som passar när det spöregnar ute, som passar en sval sommarkväll och som passar igen till sensommaren/hösten när kylan närmar sig igen.
Inte så lätt trodde jag men tack vare visa människor (extra tack till min erfarne kusin Sandra, även kallad Experten och som är tre barns mamma och har Tuva som är i Valles ålder) har jag kommit fram till att skal är det som gäller och som klarar mina krav.
Men så gäller det ju då att bestämma sig för vilka skalkläder man ska ha och jag trodde att jag hade bestämt mig för KappAhl´s skalkläder och har tom varit där och känt, men så råkade jag titta in på Lindex sida och nu kan jag inte bestämma mig igen. KappAhl´s skalkläder pratar alla bra om och det som gör att jag börjar tveka är att Lindex faktiskt har 10000 i vattenpelare och KappAhl "bara" 5000. Det måste väl betyda att Lindex är dubbelt så bra som KappAhl eller? Jättesvårt!




KappAhls skaljacka 399 kr
Lindex skaljacka 399 kr

Polarn & Pyrets skaljacka 895 kr

Polarn & Pyrets skaljacka 895 kr


Sen kan jag inte låta bli att tycka att Polarn & Pyreta skaljacka är himla fin!
Men den kostar mer än dom andra jackorna tillsammans med skalbyxor gör.
Gemensamt för alla fyra jackorna är att de är så himla fina färger och man blir glad av dom.

Något som Valdemar absolut ska ha på sig i vår är sin fina Pippitröja som han fått av sin farmor, toppluva, jeans, snusnäsduk och vårskor. Gulligt!

3 kommentarer:

  1. Den svarta POP jackan är ju bara helt underbar!!! Men som sagt...byxa & jacka från POP blir en ordentlig slant! Synd jag inte har fler uppsättningar! Kram "experten"

    SvaraRadera
  2. Ja! Och den vita också!
    Men det är lite väl mycket pengar och när det finns alternativ som är minst lika bra...

    SvaraRadera
  3. Tusen tack för kupongerna förresten! Dom kom i fredags :)

    SvaraRadera