torsdag 24 februari 2011

Men åh! Vad ska man laga för mat?

Har totalt idétorka och ingen ork, men äta måste man ju.
Ska åka med svärmor och handla i eftermiddag och då hade det ju varit bra att ha kommit på något enkelt och gott att laga.
Jakob åkte på jobbresa idag och är borta hela helgen. Trist att stå själv och laga mat.

Bästa bästa man kan göra på kvällen (måste inte vara på helgen) är att ta ett glas vin, stå ihop i köket och laga mat, prata, förbereda myskväll, fixa filmen till tvn osv. Sen sätta sig i soffan och äta mat, dricka lite vin och se film. Så slappt men så himla mysigt!

Förut brukade vi få pausa filmen för att jag skulle gå ut och röka. Fy fan va skönt att jag slutat röka! Både med tanke på att man slipper filmpauser, men det har även massa andra fördelar att vara rökfri.

2 kommentarer:

  1. Är ockås så glad att jag slutade röka samma dga ajg fick veta vi skulle ha E. Visst kommer usget ibland man kan aldrig någonsin tänka mig att börja igen. Finns ju faktiskt inte en enda possitiv grej me't..

    SvaraRadera
  2. Jag har varit lite orolig för att falla tillbaka, men så va jag ute (vi pratar första riktiga partykvällen sen innan jag va gravid) i december och allt gick fel under dagen, så med lite alkohol i kroppen blev jag sugen och tänkte mest "Skit samma!". Och jag är verklige jätteglad att den ciggen va så sjukt äcklig så jag orkade inte ens röka hela. Så nu när man blir sugen är det ännu enklare att glömma ciggen.

    SvaraRadera