onsdag 2 februari 2011

Solen skiner

Och jag har precis kommit hem från seminarium i skolan. Känns så himla kul att vara igång och plugga, trots att jag ligger efter med flera kurser, och jag känner mig otroligt peppad! Vi har en bra lärare och seminarierna består av mycket diskussioner, vilket jag tycker är väldigt kul. Pga av att vi är en liten grupp så känns det som att man både får och vågar säga vad man tycker och läraren är väldigt av den inställningen att ingen fråga är dum och att man gärna får tänka högt tills man kan formulera sin synpunkt rätt.
Ja, det känns verkligen jätteroligt!!

Idag fick Valdemar med sig egen mat och gröt till dagis för att fröknarna är oroliga eftersom han äter så dåligt, nästintill ingenting stoppar han i sig under hela dagen på dagis och då är det klart att han är trött och gnällig. Dom bad om favoritmat och undrade på tips om hur dom skulle kunna få honom att äta, men jag har tyvärr inte så mycket att dela med mig när det gäller den frågan eftersom han alltid har varit strulig med maten. Han tar gärna en sisådär tre tuggor och sen tappar han intresset och vill upp ur stolen och göra annat. Han verkar sällan hungrig och ligger bra på kurvan, så jag vet inte vad mer jag ska göra än att bli orolig.

Nu ska jag ta hand om den lilla bortglömda vovven och ta en härlig solpromenad till dagis och hämta lilla fiskorven.

Vackra Tage under en kall vinterdag för lite drygt ett år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar