fredag 5 augusti 2011

Mina ädelstenar

Mina fina syskon!
Jag har fyra stycken; två brorsor på pappas sida och en bror och en syster på mammas sida. Alla är yngre och det är bara jag som är äkta, som jag brukar kalla det bara för att känna mig lite bra i det att min mamma och pappa gick isär och skaffade "nya" familjer efter mig. Känns lite mindre jobbigt med utanförkänslan om jag kallas något så fint som den enda äkta.

Min äldsta bror Michel, som jag delar pappa med, han har ryckt upp sig, skaffat jobb, tjej och nu har dom ganska nyligen flyttat ihop i en lägenhet i Malmö.

Min näst äldsta bror Erik, som jag delar mamma med, ringde mig överlycklig i tisdags och berättade att han äntligen klarat matten som han behöver för att i höst välja lärarinriktningen på universitetet. Han har gått basåret och släpat efter med matte, jobbat ett år och nu tagit tag i matten och fick VG i kursen och kan därmed gå lärarinriktningen istället för fritidsledarinriktningen som enbart kändes som någon slags nödlösning.

Min yngsta bror Pierre, som jag delar pappa med, är en fin kille med hjärtat på rätta stället och som fnittrar åt det mesta. Idag ringde han och berättade att han kommer och hälsar på mig imorgon. Åh va kul! Vi har inte setts på ett år.

Min lillasyster Sara, som jag delar mamma med, har haft tuffa år i skolan och vi är alla glada och stolta nu när hon smider planer för att plugga vidare. Hon flyttar om två veckor hem till Karlstad efter att ha bott i Oslo i ett år och i höst ska hon läsa naturkunskap B på Komvux och hoppas på att bli sjuksköterska.

Min fina syskon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar