onsdag 31 augusti 2011

Skola igen


Det känns ibland som jag levt i mysbyxor sedan det där stadiet i slutet på graviditeten där man bara känner sig äckelfet och ful. Visst har det funnits tillfällen då jag klätt upp mig, både party och vardagsfint. Men tyvärr (?) är det ganska vanligt numera att jag hänger utan smink i mysbyxor. Såklart använder jag jobbkläder (inte alls trött på svart kjol och svart skjorta...) och inte mysbyxor när jag jobbar och jag sminkar mig väldigt enkelt.

Idag var andra dagen i skolan och jag märker hur glad och pigg jag faktiskt blir av att göra mig i ordning. Har rotat fram lite kläder jag känner mig fin i (läs: sånt man inte ser fd gravid ut i, eller ännu värre gravid ut i), vardagsfin alltså, och la ner mig lite mer på sminket med en ljusrosa ögonskugga och har faktiskt köpt nytt läppglans. Och så blir man ju glad av att använda väskan, mina fina skolväska.
Jag fick liksom lite bättre självförtroende, känner mig rätt fin, glad och piggare bara av att fixa i ordning mig lite extra.

Nu har jag susat nerför backen från universitetet (det är då bilden är tagen. Glanset i håret gör visst att jag ser tunnhårig ut), köpt ponnytäcke till vovven och nu ska vi fira Jakobs mammas födelsedag med att hon lagar middag åt oss. Bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar