söndag 14 augusti 2011

Tillbaka till verkligheten

Imorgon kl 14 åker Jakob på jobb.

Då är vi tillbaka till verkligheten igen. Han ska åka på turné med Robert Wells till slutet på september tror jag. Första etappen börjar imorgon och han kommer inte hem förrens nästa måndag. Jag får sån ångest bara jag tänker på det. Tidigare har jag mest känt att det kommer bli praktiskt jobbigt när han åker. Denna gång är jag faktiskt rädd. Jag är rädd för att jag inte kommer klara av att ta hand om oss, att jag kommer må dåligt och bara vara ledsen.
Ibland när saker blir för mycket så tappar jag all ork, all kämparglöd och bara ger upp. Så har det varit senaste veckorna och denna veckan har jag varit otroligt nere och gråtit mycket. Jag är rädd att det kommer vara så nu när Jakob åker igen och det funkar inte att ha det så.
Jag måste försöka se ljust på höstterminen och tänka på att det faktiskt inte kommer vara lika kämpigt som vårterminen varit. Det borde bli väldigt mycket enklare i höst faktiskt.
Och försöka tänka på att min syster flyttar hem till Karlstad på fredag. Det ser jag verkligen fram emot. Måste försöka bli duktigare på att be om hjälp från alla dessa fina människor jag runt mig. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar