måndag 29 augusti 2011

Thank God for the försäkring!

Min styvpappa och mina syskon letar hund. De avlivade ju våra taxtjejer i januari och nu är dom sugna på en nya hund. Dom velar mellan en eller två till. Att ha två hundar har ju många fördelar men även nackdelar.
Hur som helst...min styvfar har även denna gång bestämt sig för att inte försäkra den blivande hunden/hundarna. Han resonerar som så att man sällan behöver besöka veterinären och att det är bättre att varje månad sätta undan en summa på ett speciellt konto som man tar ifrån om man behöver åka till veterinären.
Jag håller inte med honom och är speciellt idag väldigt glad att vi har försäkrat Tage.
Notan för Tages behandling denna gång hamnar på över 21 000 kr! Försäkringen täcker då ca 13 900 kr och vi behöver "bara" betala ca 7 200 kr. Vet inte exakt vad vi betalar per år, men gissar på runt 2 000 - 3 000 kr. Man behöver spara på kontot ett par år för att komma upp i 21 000 kr. Och be till Gud att inget allvarligt och dyrt händer innan dess.

Idag kör vi under uppsikt trattlöst hemma och Tage är supernöjd, väldigt lydig och låter duktigt såret vara. Funderar på om man kan spraya försiktigt runt området med sån där antislick-spray. Eller är det dumt?
På onsdag ska vi till veterinären och betala vår nota och även inhandla ett Back on Track-täcke som ska hjälpa Tage att hålla sig varm under promenader, som är väldigt viktigt nu när han har dessa spondyloser i ryggen. Ska bli skönt att komma till veterinären den 8:e och ta bort stygnen och få rådgivning angående hans rygg. Tid är avsatt just till det och jag ska vara ordentlig och skriva ner de funderingar jag har så man slipper sitta där och inte ens minnas hälften av allt man funderar på nu.

1 kommentar: