måndag 8 augusti 2011

Nya leksaken

Min familj (inte som jag skapat, utan den jag själv växte upp i) har alltid, i hundra år, umgåtts med en annan familj som bor bara ett stenkast från gatan vi bodde på. De är vår familjs "bästa kompisfamilj". Mamman i familjen är mig väldigt kär. Hon är en underbar människa som alltid funnits för mig, för min mamma och mina syskon. Hon stod min mamma väldigt nära och mammas död har tagit henne hårt.

Tidigare i sommar så fick jag ett meddelande på Facebook från hennes syster som skriver att hon följer Valdemar via Facebook och tycker att det är dags för honom att bli bilägare. Hennes två söner har vuxit ifrån sin elbil och nu undrade hon om dom fick ge Valdemar bilen. I förra veckan var vi hos dom och hämtade bilen. Valdemar tyckte där och då att den var väldigt läskig och ville inte åka i den. Men idag såg han bilen och skulle absolut köra en sväng. Och det skulle även de andra barnen på gatan.

När vi hämtade bilen så berättade systern att när hon fick sitt första barn så hade min mamma kommit en dag och haft med sig en present till bebisen. Det tyckte systern var så fint och därför tyckte hon att det var kul att få ge bilen till Valdemar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar