söndag 18 september 2011

Åh gud

Idag är en sån där riktig please kill me-dag.
Det är så himla grisigt hemma. Jag plockar och städar hela tiden, håller undan disken från diskbänken, lägger tvätt i tvättkorgarna och lägger leksakerna på sina platser. Men ändå så är det saker överallt. Det värsta som kunde hända mig var att Valdemar lärde sig ta upp barnlåset på lådorna och har nu tillgång till ungefär allt. Han drar fram dammsugaren hela tiden och så fort jag plockar bort något så är han på ett annat ställe och drar fram något där. Jag har ett nytt rekord i tvätt som behöver tvättas och har sorterat upp allt och bara väntar på att maskinerna ska bli klara.

Det blir liksom inte bättre av att Valdemar är världens otåligaste och tjatar och tjatar. Samtidigt som jag idag inte har något som helst tålamod och känner hur en rejäl huvudvärk kommer smygande. Vill bara lägga mig och dra täcket över huvudet och ligga där resten av dagen.
Play Doh och vitlökspressen gav mig några minuters lugn och ro förut och nu försöker jag igen med äggmacka och varm choklad. Som det nu blev skinn på. Fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar