fredag 23 september 2011

Icke uppskattad sovmorgon

Eftersom vissa har svårt att somna på kvällen och kommer i säng alldeles för sent (igår 22.30) så blir det att man sover längre på morgonen. I måndags vaknade vi strax innan 09 då även dagis börjar. Samma sak idag. Fruktansvärt pinsamt att komma för sent två dagar och skylla på att vi försov oss. Valdemar sover alltid 11 timmar per natt och jag är en sån där som kan sova med väckarklockan tjutandes precis bredvid mig. Det är en dålig kombination.
Jag är dödstrött på kvällen när Valdemar har lagt sig men har massa saker jag behöver fixa innan jag går och lägger mig. Om jag sätter mig i soffan så somnar jag. Det vet jag för det har jag dumt nog gjort nästan varje kväll sen en vecka tillbaka (jäkla Criminal Minds förstör allt, bara måste ju kolla trots att jag blir hemskt mörkrädd och ofta sett avsnitten förut). Och vaknar på samma ställe strax efter 03. Och har fortfarande saker kvar som måste göras och trött som ett as i kombination med sjusovande son gör att vi försover oss på morgonen.

Förresten så väckte han mig i morse genom att krypa upp bredvid mig i sängen och sjunga Bä bä vita lamm. Gud, va man är förälskad i den här lilla gullungen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar