fredag 16 september 2011

Dom kallar den Trollskogen



Idag när jag lämnat Valdemar på dagis så tog jag och lilla vovven en tur i skogen, Trollskogen som jag fått lära mig att den heter. Detta var första turen som Tage fick röja på, springa lite lös och inte bara det där tråkiga lugna tempot som har varit ett måste sedan operationen. Han älskade det!

Har klantat mig med barnvakt så jag var tvungen att byta kvällspasset på jobbet ikväll mot att ta lite lunch och tidiga kvällspasset ikväll. Så nu har jag gjort två timmars lunch och ska vara tillbaka till kl 18 för att jobba tre timmar. Skittrist, men men...
Nu har jag handlat lite myskväll till min bror och Valdemar (dom som ska hänga i kväll) och ska snart hämta plutten på dagis. Sen ska vi förbereda ostfyllda köttfärsbiffar som dom ska äta i kväll.

Väldigt surt är att jag missade DHL, som skulle leverera vårt sista fönster idag, med fyra minuter. Tjejen som skulle byta av mig på jobbet var sen och jag kom därför hem 20 min senare. Jakob hade bett dom ringa när de var påväg och han fick som svar att de bara ringer om de inte hittar vägen. Mellan kl 13-15 skulle de vara hos oss. Så väl hemma hittar jag en lapp i brevlådan där det står att de varit här för leverans. Ringer direkt deras växel och får höra att det är bara att hämta paketet på måndag eller betala ny leverans. Trist! Jag frågade om de inte ringer när de levererar och de gör de om man ber om det. Jakob bad om det men fick ju som svar att de inte gör det. Hm...har bråkat med dom nu, men eftersom hon igår i växeln inte noterade att vi ville bli uppringda så finns det inte att vi bett om det och därmed vårt problem. Väldigt tråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar