lördag 24 september 2011

Företagsidé

Jag är så himla trött på att alltid behöva leta efter saker här hemma.
Tycker att jag plockar, lägger undan, sorterar osv ofta tom dagligen, men ändå så ligger saker spridda överallt. Mycket beror på att Valdemar snor allt han kommer åt och drar runt på det, hittar något nytt och lägger ifrån sig det han hade precis där han står, tex som idag då han lagt någon reklambroschyr på golvet och jag halkade på den och spillde ut all korvgryta från tallriken rakt ner på ryaktiga mattan.
Vi gillar ju att ha saker bortplockat och dolt, men vårt hem är ännu inte perfekt organiserat i de där förvaringsutrymmena som vi har. Senaste vi gjorde mot prylproblem var att köpa en stor skänk med fack bakom dörrar. Jag och Jakob har ett varsitt fack i skåpet och där lägger vi in allt som vi vill ha ifred tex posten som kom, nycklar, annat tjafs som man har i fickor och väskor, datorer osv. Superbra och vårt kaos är mindre och fler saker är hela. Men vi får ju inte plats med allt i skåpet och även annat i hemmet som behöver organiseras. Ofta tycker jag att man har värsta idén och man fixar till som man tänkt sig men så visar det sig att det i praktiken inte funkar så bra i alla fall.
Visst vore det väl bra med ett företag man kunde anlita som kommer hem till en och som organiserar upp ens hem? Man visar tex förrådet och berättar vad man vill få ut av sitt utrymme och de gör om det åt dig, dessa professionella organisatörer. Jag skulle bli kund direkt. Och det jag först skulle be om hjälp med är garderoben i hallen.



















Tre och en halv våning till skor, två våningar till vantar, halsdukar och mössor. Och ändå funkar det inte.
Jag och Jakob har varsin sida av garderoben, min är den som syns på bilden. Här slängs skor in, vems det än är, och det står alltid skor framför spegeldörrarna och de går därför sällan att stänga. På översta lådan kastar man numera in mössor och sånt och hoppas att de inte trillar ner igen. Vi hade fulla hyllorna med lådor för att kunna ha allt uppsorterat men lådorna går i sönder i hörnen och varje gång man ska ha något i dom så står man och svär över allt som rasar ut.
Jag blir galen på sånt där. Mer än någonsin behöver mitt liv och mitt hem vara organiserat. Har liksom inte tid att leta efter saker och plocka, plocka, plocka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar