torsdag 8 september 2011

Till min lilla kille

Jag älskar att klä Valdemar i tights/leggings och en tröja till.
Blir nästan avundsjuk så bekvämt och mysigt det ser ut. Och nu när det ena sekunden är jättevarmt och soligt och andra sekunden spöregnar så tycker jag detta plagg är super. Inte för varmt när det är sol och passar perfekt under regnbyxor (och enkla att sticka ner i ett par gummistövlar. Jag hatar själv när byxor och sånt korvar sig) och är bekväma att leka i.
Jag hittade ett par finstickade i gråa och vita ränder på H&Ms tjejavdelning och dom är kanon, så jag var tvungen att köpa ett par till i mörkgrått till honom. Hoppas de kommer in i vuxen storlekar snart :)
Fick hem Polarns nyhetsbrev idag och där har dom en bild på ett par helt underbart fina finstickade tights som han bara måste få. Och Pricken ska snart besökas för att köpa på oss några av Villervallas braiga tights.

Finstickade tights är grejen känner jag. De sitter så bra, känns lite mer rejäla. De vanliga på tjejavdelningen är supertunna och passar bäst under klänning och kjol och det är ju självklart, för det är bara sånt tjejer går klädda i.* Villevallas tights har Valdemar ett par från sedan innan, som han nu växt ur, och det är också lite mer rejäla i kvalitén (dock ej finstickade) och modellen är som tights men lite rymligare, som en blandning mellan mysbyxa och tights.

Igår var vi en sväng på stan för att köpa dubblettkläder till dagis (stövlar och andra regnkläder) och på Lindex så sprang jag på en sån underbar tröja som tyvärr inte fanns i Valdemars storlek. En senapsgul långärmad T-shirt med svarta siluetter av tåg tryckt över hela tröjan. Måste få tag på den! Är sådär höstgalen i senapsgult på kläder. Och måste även få tag i den skitsnygga senapsgula cardiganen i lång modell som jag sett på en tjej. Vart kan den finnas?!


Tights från H&M 99 kr

Tights från Pop 279 kr.
Skulle bli sån snygg färgklick i höst och vinter. Och så har Valdemar så många T-shirtar som skulle passa till.

Villevallas tights 159 kr.
Finns i flera färgkombinationer och i år med de typiska Villervalla stjärncirklarna. 



Höll på att glömma me&i tightsen. De fina i offwhite och brunrandigt. Valdemar har Cecilia Blankens Pugs tights och dom sitter som ett smäck, har hängt med länge och det är pga den smarta uppvikningsmudden som finns sitter i slutet på benet. Den viker man upp när byxorna är för långa och sen ner när barnet vuxit. De med Pugsen på är så himla bra i modellen också (som ju är med alla tights) för man kan ha dom även om dom är lite stora runt om, för de behöver ju inte sitta sträckta på benet utan lite rynk är super snyggt tycker jag. Valdemar kan mysa i sina Pugstight bra länge till.
Årets randiga tights är inte med tryckta ränder utan ränderna är invävda i tyget vilket ger mjukare byxor och färgerna håller sig bättre. Plagg med "allover print" blir som regel lite stelare och så slits trycket i tvätten. Så där är det ytterligare en fördel med finstickat.
 

Funderar på om Valdemar kanske önskar sig zebratröjan till. Jag önskar mig i alla fall Cecilia Blankens velourleggings från me&i. Perfekt med hög midja så man slipper se ut som en cupcake, som hon så på pricken beskrev hur man brukar se ut i leggings.

Sådär då me&i, Polarn & Pyret, Villervalla, Lindex och H&M, nu är det bara att ni skickar dessa kläder till mig som tack för den finfina reklamen jag just gjort för er. Haha!
* Uppdatering: glömde här igår skriva att jag va ironisk i hur flickor alltid klär sig. Vill bara förtydliga det så ingen får för sig något annat.

2 kommentarer:

  1. Bra tips!
    Ska köpa på mig lite leggings till vårt pyre, börjar bli dags att shoppa åt bullen i ugnen nu :) Såg ett par så söta svart-vita på Lindex, å nu när du har sånna åt din grabb kan jag tryggt köpa åt vårt lille skrutt med.

    SvaraRadera
  2. Ja, superbra!
    De där mörkgråa kom med posten idag. Dom åker tillbaka imorgon; det var silverglitter invävt i midje och fotmudden. Inte alls fint, ser ut som Luciaglitter.

    SvaraRadera