onsdag 7 september 2011

Hur man håller på

Imorgon börjar jag skolan kl 08.15. Slutar kl 11.00. Direkt när skolan är slut så ska jag skynda mig till jobbet (börjar egentligen 11.00, men får komma 30 min senare) och jobba till kl 22.00.
Heldag för mig och därmed har Jakob ensamt ansvar för Valdemar hela dagen imorgon. Inga konstigheter med det, dom kommer ha skitkul ihop och det kommer gå precis hur bra som helst. Men nu sitter jag här och är astrött och vill egentligen hoppa i säng, men tänker att jag kanske borde plocka undan lite i köket. Ska jag lägga fram kläder till Valdemar imorgon? Packa dagisväskan? Förbereda frukost till dom?
Jag vet varför jag tänker det. För att jag vill underlätta för Jakob imorgon. Inte för att jag tror att han inte kommer klara av det annars, utan för att jag vill hjälpa honom.
Under sommaren då Jakob hade semester och nu när han är hemma på turnépaus så har vi så himla bra fördelning av allt det praktiska. Vi hjälps åt med handling, barnfix, hundfix och husfix. Inget gräl, allt bara flyter så himla fint och känns väldigt rättvist.
När Jakob inte är hemma så är jag själv med det där, ingen som förbereder morgondagen för mig inte. Så att strunta i att fixa en massa inför hans morgondag gör jag inte för att vara barnslig och "hämnas", utan för att jag faktiskt måste lära mig att tänka mer på mig själv mitt i all denna röra, 8.15-22 är en ganska tung dag - jag förtjänar att få vila lite innan den och vara någorlunda pigg imorgon.
Så...God natt!!

2 kommentarer:

  1. Bra. Det är viktigt att du prioriterar sömn och tänker på dig själv, inte minst för att orka vara mamma.

    SvaraRadera
  2. Ja, men visst är det så. Så lätt att glömma bort det ibland bara.

    SvaraRadera