måndag 12 september 2011

Alltid lite osäker

För mig är detta inte självklart: min son är 22 månader men väger 16 kg. Ska jag dosera Panodil efter vikt eller ålder?

Min egen lilla erfarenhet som jag nu fått visar på att Panodil är väldigt mycket godare än Alvedon. Och vid såna här tillfällen är jag ruskigt glad över att min son ber i friskt tillstånd om medicin via medicinspruta, så att få i honom när han är sjuk är inga som helst problem. Är ändå väldigt tacksam att jag hittat den blå Panodilsprutan, som underlättar allt väldigt mycket mer.


1 kommentar:

  1. Råkade trycka på radera istället för publicera. Jäkla mobil.
    Reb kommenterade inlägget såhär:
    "skulle tippa på att det är vikten som gäller - trots allt spelar väl hur stor kroppen är lite mer roll än ålder? man kan ju vara stor eller liten för sin ålder, och då borde mängden medicin påverka det större än hur många månader.. tänker jag"

    Så tänker jag också. Men när det gäller vuxna människor så är det väl inte så? Finns ju folk som väger 50 kg och folk som väger 120 kg och båda modellerna tar väl lika många tabletter? Tänker då att det kanske är av betydelse hur gammal man är.

    SvaraRadera