onsdag 21 september 2011

Vilken soppa?

Nästa onsdag ska jag ha lite födelsedagskalas med min familj och Jakobs familj.
Jag blev så himla sugen på en riktigt god soppa nu när det är sånt höstväder. Och så är det ju enkelt att laga till många. Vi brukar göra en supergod fisksoppa med saffransaioli. Jättegod, men känner att jag vill testa något nytt. Jag fick ett recept av Jakobs mamma på en kantarellsoppa som jag tyckte var god, men inget wow och kantarellsoppa nu känns så förutsägbart - bara för att det är höst och varenda människa (not me, jag får levererat färdigrensat av svärpäron) springer i skogen och letar "skogen guld" och allt vad det kallas, så ska man äta kantarellsoppa.
Någon som har tips på en god soppa? Helst inte sån där mixad potatis/purjolök/rotfruktssoppa, lite svårt för sån puré. Gärna bitar av det, men inget mixande.
Hittade den här via Facebook (tur man har Facebook ju) och tyckte det lät gott men ändå tvekar jag. Lite enkelt? Tråkig med kål? Gillar de flesta kålsoppa? Den ser ju jäkligt god ut!


3 kommentarer:

  1. Det här är min favorit. Väldigt uppskattad av gäster! Dessutom superenkel att laga. http://www.ica.se/Recept/kraftsoppa--103789/

    SvaraRadera
  2. Tack Louise! Kom då på att jag helt glömt den underbara kräftsoppan där man cognacflamberar kräftorna.

    SvaraRadera
  3. Lustigt, gillar exakt samma soppa som Louise. Superenkel att göra också... Senaste buffé hade gäng sopprecept också har jag för mig.

    SvaraRadera