onsdag 28 september 2011

Apropå kommentarer från kassapersonal...

Idag var jag och handlade på närmsta större mataffär där vi bor. Eller egentligen den närmsta större mataffär som är enklast att ta sig till by buss: Pekås. Nästan varje gång man är där så är det antingen någon vanlig vara som man behöver som Pekås inte ens har i sortimentet. Eller så är det något man precis ska stoppa i vagnen så kommer man på att man ska kolla datumet (det bör man göra i dessa butiker) och så har datumet gått ut på varan och ingen ny vara finns att köpa. Slutar alltid med att man får bege sig till ytterligare en mataffär för att handla denna vara och det är så himla dryyyygt. Bättre att åka till en annan mataffär från första början.

Idag hade dom inte kräftost och det var ju det jag behövde till soppan. Jag gjorde soppa till 12 pers och behövde alltså 400 gram kräftost (enligt receptet för 4 pers) x 3. Så Jakob fick handla på väg hem från jobbet. Handla bara kräftost, resten hade jag fått med mig från skitbutiken.

400 g mjukost x 3 blir 5 stycken tuber med mjukost. Han lägger dom på bandet i kassan och kassörskan tittar upp på honom: - Ah! Du har hittat en favorit alltså! Hahaha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar